Drobečková navigace

Úvod > Pro Firmy > Najdete se na Googlu?

Najdete se na Googlu?

Základní informace o Googlu

Google je celosvětově nejrozšířenějším a dominantním internetovým vyhledávačem. Česká republika je jedna z mála vyspělých zemí světa, ve které není Google jedničkou na trhu. Dlouhodobý trend však naznačuje, že by Google mohl získat největší podíl i na českém trhu. Posoudit to můžete z následujícího grafu, za poslední rok vedoucí Seznam ztratil přibližně 6%, Google naopak získal téměř 10%.

Tržní podíl internetových vyhledávačů v ČR dle Toplist.cz

Z těchto důvodů je Google velmi důležitý a marketingoví specialisté či dodavatelé komerčních webů by jej v žádném případě neměli ve svých plánech opomenout.

Co přesně znamená „najít se ve vyhledávači“?

Obvykle uslyšíte odpověď: „Naše stránky by se měly ve vyhledávačích zobrazovat mezi prvními“. V zásadě je to pravda, ale současně to není tak jednoduché.  Dostat se ve vyhledávači na první pozici může být velmi snadné.  Například při vyhledávání názvu firmy „Mojmír Hovorka a syn – jeřábnické práce Cheb“ bude odkaz ve všech vyhledávačích na první pozici. Nepřinese to však žádný užitek, protože klíčové slovo: „Mojmír Hovorka a syn – jeřábnické práce Cheb“ do vyhledávače nikdo nenapíše.

Podobně nerozumné by bylo optimalizovat web na klíčové slovo „jeřáb“, protože se jedná o velmi častý a obecný výraz. U příliš obecných výrazů je prakticky nemožné dostat se na přední pozice vyhledávání a zároveň to většinou přináší velmi slabý nebo žádný obchodní užitek.  Problém je v tom, že většina lidí, kteří do vyhledávače napíší klíčové slovo „jeřáb“, nejsou potenciálními zákazníky této firmy.  Většina z nich se nezajímá o jeřábnické práce na Chebsku. Mohou se zajímat například o ptactvo, hračky nebo dílenské jeřáby.

Zaměřte se tedy na to, aby váš web byl ve vyhledávači dohledatelný na relevantní klíčová slova. Relevancí je zde myšlena přímá souvislost obsahu klíčového slova s vaším podnikáním.  „Najít se ve vyhledávači“ tedy znamená, že se odkaz na váš web zobrazí tam, kde ho potenciální zákazníci očekávají a hledají.

Základní doporučení pro zlepšení pozic

Pokud nejste spokojeni s pozicí, které vaše stránky ve vyhledávačích dosahují, je nejlepším řešením obrátit se na kvalifikovaného poradce. Před tím však doporučujeme osvojit si základní principy a termíny optimalizace webu pro vyhledávače (tzv. SEO – search engine optimizing).

  • Vstupní analýza.  Nejprve je třeba správně popsat činnost a profil firmy, aby byly srozumitelné pro klienty. Z toho jsou odvozena hlavní klíčová slova, struktura webu a hlavní vstupní stránky (tzn. stránky, od kterých si klient začne web prohlížet).
  • Metatagy.  Na základě klíčových slov nadefinujte titulky, nadpisy, popisky stránek a důsledně nastavte vzájemné odkazy na jednotlivých stránkách webu.
  • Linkbuilding. Získejte co největší počet relevantních zpětných odkazů z jiných webů. Zaregistrujte svůj web do internetových katalogů (např. firmy.cz), požádejte obchodní partnery a dodavatele, aby na svých webech uvedli odkaz na váš web.
  • Vytvořte kvalitní informační obsah stránek. Publikujte příspěvky, které mohou vaše potenciální zákazníky zajímat. Stránky průběžně aktualizujte.
  • Pečlivě sledujte statistiky, vyhodnocujte přínosnost jednotlivých kroků.

Získání a udržení předních pozic v internetovém vyhledávači Google na relevantní klíčová slova bývá náročný a dlouhý proces. Vyžaduje pravidelnou a systematickou práci, která bude vycházet ze znalosti oboru podnikání (vlastník webu) a znalosti technik optimalizace SEO (odborný poradce). Kvalitní a dlouhodobá spolupráce obou stran je klíčová pro dosažení a udržení předních lukrativních pozic. Vlastníka webu to stojí úsilí i peníze, ale pozitivní výsledek na sebe rozhodně nenechá čekat.

TOPlist