Drobečková navigace

Úvod > Pro Firmy > Marketing na Facebooku

Marketing na Facebooku

 

V návaznosti na nedávno publikovaný článek o možnostech využívání komunit k propagaci vašeho podnikání přinášíme nový článek zaměřující se na realizaci kampaně na Facebooku.

Inzertní systém Facebooku je velmi flexibilní a dává zadavateli možnost volby z mnoha kritérií. Zaručuje tak své široké, téměř neomezené uplatnění, jelikož lze inzerovat v jakémkoliv odvětví, či tématu, které je na Facebooku reprezentováno komunitou i jednotlivci.

Před vytvořením kampaně v prostředí Facebooku je důležité zvážit její koncepci a to především zaměření na konkrétní produkty a zákazníky. Čím konkrétněji kampaň zaměříte, tím lépe (např. krmivo pro psy) . Na základě výběru produktu pak odhadněte profil typických zákazníků (v uvedeném příkladě majitelé psů, případně konkrétní rasy, v daném regionu atp.).

Kampaň osloví potencionální zákazníky, kteří budou následně požadovat více informací, případně také možnost produkt zakoupit. Proto je důležité promyslet nezbytné úpravy webových stránek (např. umístění informací o novém výrobku na titulní stránku), umožnění nákupu přes internet atp. (případně alternativní cestou).

Prvním krokem je tvorba samotného inzerátu. Zadání inzerátu spustíte kliknutím na odkaz http://www.facebook.com/ads/create. Zadáte adresu vašich webových stránek nebo stránek na Facebooku. Vyplníte název (25 znaků) a text inzerátu (135 znaků). Pro zvýšení atraktivity inzerátu je  doporučeno nahrát obrázek s logem firmy, či s relevantní tématikou inzerátu. 

Následující krok se zaměřuje na výběr charakteristik reprezentujících ideální zákazníky (cílovou skupinu). Obsahuje volbu lokality, ve které se bude váš inzerát zobrazovat, demografické specifikace, zájmy a záliby, dosažené vzdělání a zaměstnání a okruhy uživatelů na Facebooku.  Při nastavování těchto detailů se vám v boxu vpravo nahoře zobrazuje informace o počtu lidí, kterým se takto nastavený inzerát bude zobrazovat.

Posledním krokem je nastavení názvu kampaně, denního rozpočtu, časového intervalu, kdy se bude inzerát na Facebooku zobrazovat, a volba metody účtování ceny (Facebook Vám automaticky propočítá cenu). Facebook nabízí dvě metody účtování:

  • CPM - za zobrazení inzerátu - při volbě metody CPM budete platit za každé zobrazení vašeho inzerátu. Jedná se o levnější variantu, protože nezaručuje akci návštěvníka.
  • CPC - za prokliknutí inzerátu - při volbě této metody budete platit za každý proklik vašeho inzerátu. Jelikož tato možnost již zahrnuje proklik potenciálního zákazníka, je dražší než metoda CPM. Máte zde však nekonečný počet zobrazení inzerátu (samozřejmě jen do chvíle, kdy dojde vyčerpání denního rozpočtu).

Následně pomocí tlačítka "Vytvořit objednávku" pokročíte k volbě platby za vytvořený inzerát (např. platební kartou). Podrobnější informace o inzerci na Facebooku naleznete na tomto odkazu:
http://www.facebook.com/ad_guidelines.php.

Jednotlivé kampaně pravidelně vyhodnocujte, získáte tím cenné zkušenosti a lépe zaměříte budoucí kampaně. Vedle možností, které nabízí Facebook, se ptejte zákazníků, kde se o vašem produktu dozvěděli (např. prostřednictvím inzerátu na Facebooku).

TOPlist