Drobečková navigace

Úvod > Analýzy > Kvalita webů malých firem

Průzkum kvality webů malých firem

Ve spolupráci se společností AMAX jsme provedli průzkum mezi drobnými podnikateli a firmami (do 200 zaměstnanců) s cílem zjistit názor podnikatelských subjektů na jejich vlastní web. Tento průzkum bude v brzké době doplněn o hodnocení našimi experty.

Průzkum byl realizován v květnu a červnu 2009 mezi 500 náhodně vybranými podnikateli a firmami s počtem zaměstnanců do 200. Odpovědi byly získány od 299 respondentů (60%). Výsledky průzkumu jsou strukturovány dle anketních dotazů.

Počet firem vlastnící web1. Má vaše firma webové stránky?

Webové stránky vlastní 78% dotázaných podnikatelů a firem. S ohledem na počet získaných odpovědí vůči celkovému počtu respondentů odhadujeme, že reálně má webové stránky 65-70% subjektů, neboť v průzkumu nebyly získány odpovědi převážně od velmi malých subjektů (př. fyzický osoba - podnikatel bez zaměstnanců).

2. K jakému účelu slouží vaše webové stránky?

Většina respondentů vnímá za hlavní účel webu prezentaci firmy na Internetu (79%), pouze 19% zdůrazňuje propagaci a prodej výrobků či služeb. Ostatní (2%) nedokáží identifikovat účel, pro který byl web vytvořen.

3. Jak často aktualizujete váš web?

Majorita firem a podnikatelů aktualizuje obsah webu méně často než měsíčně (48%). Denně aktualizuje web 13% respondentů, týdně 11%, měsíčně 28%. Tyto odpovědi odhalují, že malé firmy používají web spíše pro statickou prezentaci (jak vyplývá i z jejich odpovědí výše).

Zvyšuje se návštěvnost vašeho webu?4. Zvyšuje se v poslední době počet zákazníků, kteří navštěvují váš web?

Pouze 29% subjektů odhaduje, že se zvyšuje návštěvnost jejich webu. Naopak 59% tuto informaci nesleduje.

5. Jsou vaše stránky optimalizované pro internetové vyhledávače?

Většina respondentů (67%) se domnívá, že jejich web je optimalizován pro internetové vyhledávače (tzv. search engine optimization - SEO), 28% nezná odpověď. Vzhledem k četnosti aktualizace webu a znalosti jeho návštěvnosti odhadujeme, že skutečně optimalizovaných webů bude méně než 50%.

6. Kdo je autorem vašeho webu?

V závěru průzkumu jsme zjišťovali, kdo je dodavatelem webu. 43% respondentů uvedlo jako autora webu profesionální firmu zabývající se tvorbou webů, 54% označilo za autora individuální osobu a 3% respondentů si vytvořilo web vlastními silami.

TOPlist